این دوره با حضور ۵۲ نفر از فراگیران اعم از جهادی و غیر جهادی از حدود ۱۶ استان کشور در قالب دو کلاس در خاوه قم از تاریخ ۲۱ الی ۲۷ تیر ماه جاری و با رعایت دستور العمل ها و فاصله گذاری های مربوط به کرونا تشکیل و با موفقیت به اتمام رسید.
هر کلاس حدود ۵۵ ساعت برنامه اصلی علمی و مهارتی ویژه و حدود ۱۰ ساعت برنامه های فرهنگی و فوق برنامه داشته اند.
در این دوره ۱۲ استاد از قم، اصفهان و کانادا( به صورت مجازی) برنامه تدریس را به عهده داشتند که بحمدالله با همکاری و مشارکت حوزه علمیه قم(مرکز آموزش های کاربردی)، نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها(علوم پزشکی) و موسسه سلامت نوید نیایش، دوره به صورت کاملا منظم، پویا و با کمترین کاستی و آسیب برگزار شد.
همه اینها مرهون حمایت، هدایت و پشتیبانی حضرت آیت الله اعرافی، جناب حجت الاسلام والمسلمین هاجری، حجت السلام والمسلمین زمانی،حجت الاسلام والمسلمین میرمطلبی، حجت الاسلام والمسلمین مستاجران و نیز همکاری، کوشش و مجاهدت عملی حجج اسلام رجبی، فتحی و پناهی در اردوگاه بوده است که جا دارد از همه این بزرگان و عزیزان تقدیر، تشکر و سپاس داشته باشیم.
و اما ذکر چند نکته پیشنهادی جهت تکمیل ثمرات این دوره و استمرار:
۱. ان شاء الله برای پذیرفته شدگان دوره، گواهی معتبر صادر خواهد شد.
۲. تکمیل دانشی و مهارتی پذیرفته شدگان این دوره نیازمند مباحث تکمیلی است که بخشی از آن به صورت مجازی و بخشی دیگر در فرصت های آینده به صورت حضوری خواهد بود.
۳.فراهم کردن زمینه حضور فراگیران در بیمارستان ها و مراکز درمانی، افزون بر رفع نیازهای ضروری موجود در زمینه مراقبت معنوی بیماران، موجب ارتقاء توانمندی آنان است.
۴. دوره های بعدی اعم از حضوری و غیر حضوری برای استان های دیگر، طلاب دیگر و از جمله برای حوزه خواهران می تواند برگزار گردد.
۵. موسسه سلامت نوید نیایش آمادگی دارد بر اساس ارزیابی های کمی و کیفی این دوره، اشکالات محتوایی دوره را برطرف و با توانمندی بیشتر و در تراز بالاتر دوره های بعدی را برگزار نماید.

با آروزی توفیقات روزافزون همه خادمان عرصه سلامت ایران اسلامی

تاریخ خبر : /۹۹/۵/۱