حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر مسعود آذربایجانی رئیس هیئت مدیره محترم موسسه نوید نیایش در برنامه معنای زندگی شبکه چهار سیما

در روزهای۲۲ تا ۲۴ اردیبهشت ماه مقارن با هفتم تا نهم ماه مبارک رمضان جناب حجت الاسلام والمسلمین دکتر مسعود آذربایجانی رییس محترم هیات مدیره موسسه نوید نیایش کارشناس میهمان برنامه معنای زندگی شبکه چهار سیما بودند که همه روزه از این شبکه پخش می گردد.

این برنامه محصول گروه فرهنگ و اندیشه دینی و تاریخ است که در ۳۰ قسمت ۶۰ دقیقه‌ای تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت و در آن سعی شده بصورت علمی و جامع و با حضور اساتید حوزه و دانشگاه به مباحثی چون چیستی معنای زندگی، بحران بی‌معنایی در جهان معاصر، نقش ایمان، فیض و لطف و رحمت الهی در معنا بخشیدن به زندگی پرداخته شود.

حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر مسعود آذربایجانی رئیس محترم موسسه نوید نیایش در برنامه معنای زندگی شبکه چهار سیما

دکتر آذربایجانی در آغاز سخنان خود به معنای امید پرداختند و در آن از تعریف امید توسط روانشناسی به نام دکتر اسنایدر که بیشترین آثار در این زمینه را دارد استفاده نمودند که طبق این تعریف « امید یعنی انتظارات مثبت برای دسترسی به اهداف قابل تحقق».

رئیس محترم هیئت مدیره موسسه نوید نیایش در ادامه به شرح سه عنصر یا مولفه نهفته در این تعریف از امید پرداختند که اولی حالت درونی انسان یا همان انتظار به وقوع پیوستن چیزیست.

دومین مولفه، هدف قابل دسترسی یا به عبارت دیگر هدف با احتمال دسترسی متوسط است که انتظار یا همان مولفه اول معطوف به این هدف است.

ایشان در بیان سومین عنصر به توضیح مسیر دسترسی به هدف پرداختند که باید نه خیلی آسان باشد و نه خیلی سخت و ناممکن…

حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر مسعود آذربایجانی رئیس محترم موسسه نوید نیایش در برنامه معنای زندگی شبکه چهار سیما

در حدود سه ساعت از این برنامه که با حضور استاد مسعود آذربایجانی رئیس محترم هیئت مدیره موسسه نوید نیایش روی آنتن رفت به شرح و بسط معنای امید و مولفه های وابسته به آن و سوالات و ابهامات پیرامونی پرداخته شد که عزیزانی که مایل به بهره مندی از موضوعات مطرح شده می باشند می توانند به آدرس این برنامه به شرح زیر مراجعه نموده و قسمت های ششم تا هشتم آن را ملاحظه فرمایند:

https://www.telewebion.com/program/all-episodes/62453